SPM ?



assalamualaikum...

sebelum result SPM keluar, seperti biasa update status kat facebook and tweet betapa gementarnya aku. terserlah kopoyoan aku. aku tidur agak lewat 3pagi. bangun 6.30 terus tak boleh tido. so tunggu jelah depan jam. pasang lagu kuat2. maklumlah takde jiran. tepat jam 10 pagi. aku cek result guna sms. lama jugak nak tunggu. betul2 menguji kesabaran aku. 

jawapan diterima. tenung text tu elok elok. air mata dah tumpah. naseb tak tadah cawan ke mangkuk ke. memang banyak la. minum pun kenyang. HAHA. sebab ade D. C boleh lagi diterima. terus terpikir ape la aku jawab masa tuh.

ramai text suruh turun. sampai pakse2. tahu la rindu aku. so bila turun alahai malunya nak masuk dewan. pengetua dah bagi ucapan. jumpa kawan terus duduk sebelah. maen cuit cuit. and nama aku dipanggil ke pentas. and pengetua pgi promote aku. kan dah malu kat situ. 

turun pentas AGAIN aku nanges lagi. yang kawan aku pgi tegur buat ape. kan dah jadi air terjun. tak henti2 mengalir. lepastu dapat jumpa kawan dan jumpa ........... terus gembira. sedih dilupakan. sepanjang hari ne 2 kali kredit aku habis. ramainya duk tanya. segan lha.lepas ambik gambar convo, sijil berhenti, segala adik beradik sijil. jumpa kawan gurau senda sebelum berpisah and salam. rempit pegi kfc. makan and balek. 

APE BENDA AKU MEREPEK NE? 

sebenarnya aku bersyukur dapat result macam tu walaupun tak segempak korang. walaupun sebenarnya aku kecewa. kecewa sebab tak study sebelum exam. ruginyaaa ! aku tak study kimia. sumpah tak. kalau cikgu baca ne mesti sedih. kimia aku D. kenapa lha aku tak minat sains. kenapa? alhamdulillah fizik b+ walaupun sebelum ne memang tak pernah dapat c. berkat baca last minute. jangan ikut perangai kak ye adik2. 

and paling aku terkilan. subjek yang aku dapat A trial aku dapat B. pengajian kejuruteraan mekanikal aku dapat b+. kenapa dengan aku ne. tulah tak sabar nak merdeka. lukisan kejuruteraan pun b. ini memang tak sabar nak merdeka sebab last paper. memang terasa perit pedih bila tengok subjek ne b. tak larat nak nangis dah ne. memang tak larat ! and alhamdulillah yang laen A termasuk addmath. tak sia2 aku pernah gagal. gagal ajar kita lebih bertanggungjawab untuk kejayaan. aku berfalsafah pulk. 





thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: