bulan mencabar

Assalamualaikum...



Bulan march bulan yang aku tunggu2 sepanjang tahun. Tahu tak nape? Sebab bulan ni birthday aku. Tapi selalunya birthday aku orang tak ingay. Dyorang akan wish bile aku bagitau atau bila birthday aku dah lepas. Its okay. Aku dah besar. Tak perlu kek ade lilin and belon gantung kat dinding and pakai topi kon lepastu tiup lilin. Tak perlu dah kott. Tapi tahun ni macam2 jadi. Maybe sebab tahun ni tahun akhir aku umur belasan tahun. 

First. Aku gaduh dengan classmate. Bukan gaduh bertumbuk bagai tapi gaduh diam. Aku tak paham ape lagi dia nak. Dah bile aku tak layan stop la nak melalak pasal aku dgan yang lain dekat twitter. Kata kau tak ngumpat orang kononya. Tapi kau tweet tu memang kau sorang je boleh baca. Memang follower kau negro yang tak paham melayu. Kau kan satu kolej nak kawan dengan kau mcam kau tweet. Setakat aku dgan yang lain tak sampai 5 orang kau dah melalak bagai. Better kau diam je la minah oi. 



Second. Aku patah kaki. Tak perlu kott nak story sebab pe. Sebab nanti korang akan cakap 'tula tak berhati2' and aku taknak la hantar parents aku serang kolej yang terbukti mereka salah. Opps. Malas nak bising2 pasal hal ni. Tapi bak kata kerry satu kolej dah tau pasal aku patah kaki. Mula2 aku kena cement tapu cuba kau bayang. Kau patah sikit dekat tulang bawah buku lali tp kau kena cement sampai peha. Nak bengkok kaki sah tak boleh. Dengan8 cement dia g buat tebal kat peha and betis tempat kau tak sakit. 

Tapi aku dah buang cement tu sebelum tarikh dia. Iaitu 6 minggu lagi. Gila kau nak tunggu lama. Abah bawa balik perak. So aku berubat dekat sini. Alhamdulillah dengan perubatan tradisional aku tak sesakit dulu. 

Third. Aku kena rujuk hosp jugak. So aku buay xray lagi sekali dekat hosp gerik. Tetibe... ade serpihan tulang yang perlu dibuang. Kalau tak nak jalan benda tu menucuk2. So doktor decide suruh operate. Abah tak bagi. Doktor ckap takpe tapi isnin ni kena g hospital taiping rujuk pakar. So doakan semoga takde pape yang berlaku. Amin... 

Fourth. Ade hamba Allah yang takde rase belas kasihan dah hantar something dekat mak aku. Bila mak aku dengar orang ngaji dia marah je. 

Kau nak ape. Ape kau nak dari family aku? Stop la buat perangai macam ni. Nak duit? Cakap la kami boleh bagi. Stop buat benda mengarut ni. Stop la. 

Kesimpulannya. Bulan march menguji mental and fizikal aku. Abah suruh aku kuatkan semangat. Dekatkan diri dengan Allah. Jangan lupa suruhannya. Bulan depan nak final. Hope everything be smooth. Amin...



thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: