ROOMATES 109

assalamualaikum...

sory laa janji entry lepas lewat sikit nak tunaikan. laptop aku rosak. ni pun pinjam yang abah punya laptop. nak beli baru belum berkemampuan. walaupun boleh update pakai phone or ipad but ! aku nak selitkan gambar, gambar pulak dalam hardisk. kalau tak selitkan macam muram je.


***************************************



nampak tak tajuk kat atas tu? actually aku bukan la penghuni bilik 109. aku just tumpang makan, lepak, study and so on. bilik aku 103. tapi bilik tu muram seram sunyi sepi and last day tetibe digerlar NERAKA by salah sorang roomate aku. aku dengan huda hidup la secara nomad ke bilik 109.  

bilik ni ade 4 orang. nak kenal awexsssssss bilik 109? mestilah nak kan. kalau taknak pun mestilah aku kenalkan dyorang dulu. mane boleh ketepikan tuan rumah. takde adab macam tu. 



***********************************



<aina bachi'> <haziqatul syahirah> <ainasyafawati> <nur intan nurul asyiqin>

aina syafawati. aku start rapat dia masa sama2 nak naik bas balik perak. masa tu mak belanja burger kfc. thanks mak ! lapar pulak. dia ni kire 'mak' untuk kitaorang. cara dia macam mak2. maksud aku. dia ni caring macam mak, penyayang macam mak, garang pun macam mak. kalau sape2 dalam bilik ni ade masalah or menangis on the spot mak akan datang and pujuk macam mak. senang cerita dia ni memang macam mak orang la. thanks mak sebab ade masa kite nangis masa bergosip. haha nanti mak nak kawin jangan lupa la ajak k. bota dengan sini tak jauh pun. jalan kaki dah sampai. 

aina bachi'. mula2 aku tak rapat dengan dia ni. entah macam mana boleh rapat. maybe sebab dia banyak ajar aku chemistry. so tercetuslah chemistry antara kami. aina bachi' ni sekali lihat macam ustazah tapi kalau dah kenal perangai dia gile2. kitaorang selalu usik dia pasal tutt and bandingkan tutt dia dengan orang lain. aku selalu pinjam katil dia. study atas katil dia. layan movie la sampai tido pun pernah. btw, aina bachi' saya rindu nak usik awak. 

nur intan nurul asyikin (sorylah kalau salah) dia ni yang last aku rapat. maybe sebab aku rase dia ni macam sombong and dia pun rasa aku macam sombong. tapi lama2 entah macam mane aku rapat dengan dia. sebenarnya !! dia ni tak sombong langsung. dia ni jenis open. tak kisah nak sembang pasal ape. and dia tak kisah story pasal imam dia. kalau sape2 nak berdandan mesti cari intan. mak selalula jadi regular customer dia. aku suka kawan dengan budak ni. intan !! jaga kura2 pink yang kita bagi tu. sekali sekala basuh la jugak dia. dia nak wangi jugak. ok? 

haziqatul syahirah. dia ni aku dah kenal dari form4. femes dulu dia ni kat sekolah. cakap je nama dia dari pak guard ke pengetua kenal dia. dulu masa kat semetrik aku tak rapat sangat. kenal gitu je sebab dia rapat dengan classmate aku dulu, azwa. haziq ni tempat aku bergosip. gosip pasal itu la ini la. kalau gosip mesti ade nama samaran untuk orang tu. dia ni jenis berdikari. relaks je makan kat cafe sorang2 waktu malam. kalau aku la mesti makan sambil nangis. kalau roomates yang lain nak tau lagu baru kpop tanya je dia. kalau buat jahat mesti dengan dia. balik perak mesti duduk dengan dia. rugi tak kawan dengan dia. 



**************************************


now aku nak cerita roomate yang menumpang pulak bilik 109.




syafiqa. dia ni yang paling awal n paling lama menumpang bilik 109 sebab ade masalah bilik dia. kire dia banyak pengalaman la dengan bilik 109. aku kenal dia bukan sebab bilik 109 tapi sebab dia classmate huda and selalu buat kerja dekat bilik kitaorang. ika ni atau hospital (berdasarkan huda cerita, sebab dia selalu prgi hosp) budak johor. dia dengan mak manja. kadang2 gaduh dengan intan sebab intan rapat dengan mak. memang anak mak la. ika ni pun gila orang nya. segila dia ni baik jugak orangnya. dia ade kembar and dia adik. untuk ika, aku tau kau kuat orangnya walaupun kau cepat nangis kalau ade masalah. lately, aku usha kau kat insta kau makin cunn !



nurul huda. budak ni roomate aku. kalau dalam bilik (bilik 103) kitaorang selalu gaduh. mesti nak jerit2. nasibla tak kena tangkap dengan madam sally. kalau nak story pasal crush huda aku cari dulu. kalau nak gosip pasal roomate yang lain huda jugak aku cari dulu. budak ni pandai kott. sape nak belajar mesti cari dia. kalau malam2 nak layan movie macam horror movie or runningman ke mesti dengan huda. movie dalam hardisk aku, habis dia katam walaupun aku belum katam lagi. kalau dalam bilik aku dengan dia tidur paling lambat bangun pun lambat. untuk huda, kau simpan elmo aku bagi tu. spray sikit minyak wangi dekat dia. 



najwa rastam. dia ni ahli baru bilik 109. dia dengan aina bachi' suka sangat berdebat. sebelum aku kenal najwa ni, aku selalu nampak dia kalau keluar dari bilik dia macam baru bangun tido. tak kisah la pagi ke tengah hari ke. sama je. kalau ade pape masalah dalam subject boleh rujuk najwa ni. aku suka bila dia masak sardin. sedappp lagi dia masak dari makcik cafe masak. sorry curi gambar kau. 



*****************************************


tak lupa jugak yang selalu datang bilik 109 and selalu outing sama2.


<azua>  <haziqah>  <huda>

nurazua atau azua. budak ni kecik je orangnya. serius aku cakap kecik je. macam adik2. dia orang sarawak. mula2 aku ingat budak semenanjung. muka dia macam dena bahrin. antara kitaorang, dia la berkemungkinan akan kawin dulu walaupun dia macam adik. dressup dia semua comel2. azwa ni pandai masak. cakap je nak makan pe dia boleh masak. azwa nanti datang semenanjung jangan lupa contact and sorry tak balas im facebook haritu.

siti haziqah. panggil budak ni SITI. dia ni budak 4flat. kau jangan memain. nampak dia study biasa je. tapi result gempak. undang2 dalam hidup dia. tepat atau sebelum pukul 12 tengah malam kena tidur. wajib ! dia dengan huda macam kembar, tambah kalau huda pakai spect. kadang2 orang tersalah panggil nama. sebab tu haziqah tak suka huda pakai spect or pakai baju or tudung sama. aku ingat lagi haziqah masakan aku macaroni cheese masa aku balik kolej lepas cuti lama. sorry weh aku tak habiskan sebab aku muak tetiba mungkin perjalanan jauh. gambar yang kau bagi tu aku buat pameran dalam bilik.

***************************************





bilik 109 dah macam bilik aku. kat situ la tempat masak. walaupun dalam akta 174 tak bagi student masak tapi ktaorang peduli pe. dari masak sardin dengan telur dadar sampai masak spaghetti bolognese and steamboat. serius aku rindu bilik 109 and aku rindu korang sangat. aku tahu aku banyak menyusahkan korang. selalu buat bising buat sepah bilik tu. aku minta maaf ek. aku sayang korang sangat2. korang bukan saje kawan aku tapi dah macam family. luppp you'olls la. 




thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: