kerja oh kerja



assalamualaikum...



secara rasminya aku dah berhenti kerja. senang je nak bhenti ne, tak payah buat notis bagai. cakap date lepastu behenti. HAHA hidup aku senang sangat. now, dah 2 hari cafe tu tutup sebab takde pekerja. tetiba rasa bersalah. 

cafe? tak la sangat kedai makan biasa2 je. aku dapat kerja sebab kawan aku bagi. tak payah interview bagai, call je esok masuk kerja. aku kerja as tukang cuci, tukang masak, tukang buat air, segala tukang la. masuk kerja pukul 8.30 kadang nak dekat pukul 9. sedia bahan semua, minum air sebab FREE. 

lepas siap kerja pergi depan lepak dengan mila and wani sampai customer datang so pum pang pum pang dekat dapur masak. ramai tak caya. aku masak sendiri la, kuah laksa aku selalu habis. BANGGA ne. haha.tapi kalau sesak ramai orang aku panggil penolong aku, mila dan wani. penolong tanpa upah. ehh aku kerja bukan sorang, pukul 12 kak ena masuk kerja. so masa tu dia take over la, aku merayap cuci pinggan je. 



kat tempat kerja aku ade nenek sihir and nenek kebayan. aku tak tahu la masalah nenek ne. pantang aku lepak dengan member je mesti usha macam aku pembunuh. aku buat jugak kerja dh customer takde takkan nak masak untuk hantu pulak. siap halau kawan aku lagi. amboi ne dah kira melampau, bukan kedai korang pun naseb korang dah tua je aku diam.

aku kenal ramai manusi sepanjang kerja dekat situ. manusia pertama aku kenal anak tauke aku, nazli atau dikenali sebagai nali atau kemabar mila. mula2 tak bertegur langsung lama2 macam nak meletup kedai tu. sorang cakap sorang balas. and tiap kali dia sembang mesti pasal u or kapal korek dia tu. 

aku kenal gadis comel kiut and kadang2 annoying, kak ti dengan una. mereka mereka ini budak farmasi. macam adek beradek pun ade. una selalu kacau aku bila aku tengah mood malas mesti dia datang pesan makanan. kak ti pulak mesti kuew teow basah. MESTI ! lepastu datang budak praktikal farmasi, abang nurul. hahaha pantang datang kedai WAJIB air asam boi. 

aku kenal kak dayah yang memang super duper cute and makan pedas ! kalau bihun sup mesti nak double triple sambal kicap. paklong ! skandal mila. kalau ktaorang lepak mesti ade je dia nak usik. and mila la yang paling kuat gelak bila paklong buat lawak. tu mila sayang paklong. hahaha

aku bukan je kerja kedai makan tapi kena jaga kedai bundle. haru biru bila customer nak beli bundle. mula gelabah ambik fon call kak ma owner bundle. tapi aku tak pernah jumpa dia. 



now aku dah behenti, dengar cerita tempat tu sunyi. ne buat aku terharu. HAHA kbye !




thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: