mother's day vs teacher's day



assalamualaikum...



walaupun hari ibu dah berlalu and hari guru belum tiba. suka hati aku la nak buat entry ne. so ramai cakap hari ibu tak boleh sambut. and memang aku tak sambut pun. ape punya anak la kan. takperlu hari ibu baru korang reti nak ingat jasa ibu, and tak perlu drama anak derhaka baru reti nak hormat ibu. yeaa nasihat untuk diri sendiri. 

as single daughter and anak sulong. memang tak dinafikan kadang2 gaduh dengan mak sendiri. bukan tumbuk terajang macam dalam filem tuh. macam selisih pendapat. suruh masak nasi pgi masak air. macam tulha. and mak je geng aku dalam rumah ne sebab adik aku semua lelaki yang tak boleh harap. ape ape hal wanita mesti rujuk dekat mak. tak payah rujuk cakap dalam hati mesti mak boleh connect and terus dia cakap. naluri ibu. 



untuk hari guru pulak. bagi aku benda ne merangkumi semua aspek. means guru tak semestinya cikgu kat sekolah tuh. parents, family, friend kita pun guru kita. dyorang ajar banyak benda yang bukan subjek dekat sekolah tapi subjek kehidupan. ade silibus cinta, masalah, and many many many many more. kalau lha otak aku ne boleh penuhkan dengan kapasiti memory yang tinggi. aku nak je taip nama cikgu aku dari tadika kemas ke tadika pasti ke tadika islam ke sekolah rendah ke sekolah agama rakyat ke sekolah menengah ke sekolah teknik. 

okelah dah kering idea nak taip ape. dah lama tak hupdate blog sebab buzy and laptop buat masalah dengan line wifi yang macam biskut oreo. dan kena buat persiapan untuk sambung study dekat...... bakal di update. macam excited je kan nak buat semua persiapan. bukan ape, parents aku dah bising so kita guna gear 4 untuk buat semua agar tak tertinggal satu pun. oke ? kbye !



SELAMAT HARI IBU PN.ZAINON
SELAMAT HARI GURU EN.TARMIZI. 


thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: