next chapter



assalamualaikum...

aku ade seminggu je nak merapu dekat blog ne. ehh ade 5 hari je. insyallah next week aku dah jadi student. ulang STUDENT. pegang buku balek. cairkan otak.

since dah dapat result SPM haritu eh bulan tu. aku dapat banyak gila offer. tak payah bangga la kan sebab semua dapat. HAHA yang swasta banyak sampai aku bagi kucing. biar dia p belajar. aku ade dapat tawaran  UNIVERSITI TENAGA NASIONAL-foundation in mechanical engineering. mak ade tanya nak pergi ke tak. memang tak la. aku bukan mampu bayar yuran yang mahal tu walaupun dapat PTPTN. aku tolak, bagi peluang dekat orang laen.

selang berminggu minggu aku dapat tawaran UNIVERSITI KUALA LUMPUR-diploma of engineering technology in mould manufacturing dekat hi-tech kedah. serius aku tak tahu ne bidang pe. aku maen bantai je pilih. and parents aku tak bagi pape respon. tanda yang bmaksud aku kena tolak lagi. 

hari demi hari matahari tenggelam timbul. bangun tidur bangun tidur. tawaran kolej matrikulasi keluar. serius benda ne paling aku tunggu. dekat tempat kerja tak senang duduk. naseb la haritu customer tak ramai. bila keputusan dah keluar aku suruh ida tolong check. yeaa alhamdulillah aku dapat KOLEJ MATRIKULASI TEKNIKAL PAHANG. balek kampung la koi ! and syazwani pun dapat sama dengan aku. ain dapat kedah. nurul dapat negeri sembilan. 

tengah lepak aku dapat text dari KOLEJ POLY-TECH MARA. aku buat tak tahu je. lepastu surat dapat. ayah aku peram dulu surat tu baru reti nak bagi aku. and aku dapat KPTM KL-diploma in teaching of english as a second language. aku gelak je bila dapat kos tesl. sometimes tu rasa nak pergi ade jugak tapi bila fikir balek engineer pilihan pertama.

jumaat lepas upu keluar. semua batch'95 jantung duppp dappp duppp dappp deppp. terus teringat johnny depp. tepat pukul 12 tgh hari nak semak loading bapak lama. so check sms je. yeaaa dapat 1st choice. UTEM-diploma kejuruteraan pembuatan. aku lupa haritu nak buat kemas kini. nak letak asasi kejuruteraan uitm 1st choice. tapi lupa. takpe takpe dah terjadi pun.

so dari semua benda kat atas ne. aku pilih matrik. 27 haribulan bakal daftarkan diri. dah dapat bilik ! aku jiran syazwani blok siti khadijah. insyallah kalau aku tak buzy aku update life dekat sana k. ulang sekali lagi. KALAU TAK BUZY! kbai.



thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: