please don't touch !


assalamualaikum...

hati mana tak tersentuh, hati mana tak sedih, hati mana tak sengsara, hati mana tak terguris.

....................................................................................................

ape masalah kau ? apa lagi kau nak? kau tak reti nak bersyukur ke dengan ape Allah dah bagi. cukup lah. 'rumah kata mari, kubur kata pergi' kau bukan lagi budak2. kau dah tua, TUA ! jangan perasan nak jadi anak dara. cukup la permainan kau selama ne. CUKUP ! kau nak harta? dia bukan kaya macam yang kau sangkakan. kalau hidup kau fikir nak harta. better kau kawin dengan tan sri yang sama umur dengan kau. kau makan garam lebih lama dari aku, tapi pemikiran kau seperti remaja baru nak up. mata kau, jelas terbayangkan wang ringgit semata mata. cukup la permainan kau selama ne. cukup la kau dah banyak susahkan keluarga aku. kitaorang takkan buang kau kalau kau bertaubat dengan ape kau dah buat. 

............................................................................................

hati anak mana tak menangis bila ayahnya disakiti. walau tabah mana pun si anak, air mata dia tetap jatuh jika pape terjadi pada orang yang dia sayang. aku tahu somethings terjadi, tapi aku diminta untuk tak memikirkannya. malah aku diminta untuk focus pada pelajaran. tapi terkadang aku tetap memikirkannya. aku tak mampu melupakannya. aku umpama penyiasat yang ingin tahu hitam putih segala kejadian. jangan salahkan aku, Allah dah memberi nikmat ingin tahu. apa yang mampu aku lakukan, just keep calm and pray ! maaf abah, min tak terdaya. anak mu lemah. 

............................................................................................

ignore bahasa puitis aku kat atas. HAHA 

thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: