mana nak cari kawan?

assalamualaikum...




'kawan biar seribu kasih biar satu'

pepatah ni suruh kawan ramai. tapi dalam ramai2 kawan tak semua KAWAN. maksud aku? korang pergi mana2 macam camping, pasar malam ke. korang boleh cari kawan. tapi kawan2 ni ade tak masa korang senang n masa korang susah? tak semua ada masa susah. 

dalam beribu tak sampai beratus yang akan ada dengan kita dalam susah. sebab? antara beribu kawan kita, dyorang pun ade kawan sendiri. hanya KAWAN je yang akan ada. tapi yang lain akan ada masa senang saja. and masa senang macam2 janji. tapi bila susah langsung takde. 

ade kawan yang jenis suka kawan dengan lain jantina. so yang sama jantina kena set kepala korang jangan harap lebih. ade jugak kawan yang suka jenis berada yang kaya. kalau tak berkemampuan pandang sebelah mata. ade jugak kawan yang hanya nak sorang tu je kawan dia. dia akan buat pape saje fitnah or jauhkan orang lain dari kawan dia tu. 




macam mana pun kawan korang, yang susah bersama tu sebenarnya KAWAN. tak perlu yang kaya, tak perlu yang cantek, yang penting ikhlas berkawan bukan udang disebalik mee. 

thanks sudi baca, sorry kalau mem-boringkan ! :)

Comments
0 Comments

0 kata kata magikk: